Hello, World, друзі! У грудні минулого року трейлер “Месники: Фінал” встановив світовий рекорд популярності, набравши за перші 24 години 289 млн переглядів у інтернеті.
При створенні фільму Marvel Studios активно використовувала штучний інтелект для того, аби скопіювати обличчя людей і відтворити їх у цифрових персонажах.
Штучний інтелект у Голівуді застосовується перш за все для створення візуальних ефектів. Але це далеко не єдина сфера його використання у сучасній кіноіндустрії. Ось чотири компанії, що використовують штучний інтелект, щоб змінити сучасне кіновиробництво.
Digital Domain
Одні з найпотужніших змін, котрі штучний інтелект привносить у кіноіндустрію, пов’язані з комп’ютерною графікою. Костюм з так званим захопленням рухів у Голівуді використовується вже давно. За його допомогою намальовані персонажі повністю повторюють рухи та пластику живих акторів.
У продюсерській компанії з Лос Анджелеса Digital Domain (одним із засновників, до речі, у 1993 році став славнозвісний режисер Джеймс Кемерон), художники використовують власний штучний інтелект, щоби ефективніше копіювати рухи людей при створенні персонажів у комп’ютерній графіці.
“Ми дійсно можемо взяти особливості рухів та особливості конкретних акторів – перш за все міміки – і точно перенести їх на цифрових персонажів, – розказує Доррен Хендлер, директор створеного минулого року підрозділу Digital Human Group. – Раніше для цього потрібно було створити за допомогою комп’ютерної графіки повну версію голови актора, аби вона виглядала реалістично, як на фотографії”.
Digital Domain використовувала свою технологію для відтворення міміки актора Джоша Броліна, який у “Месниках” зіграв злодія-мутанта Таноса.
Хендлер очікує, що технологія стане популярною і це скоротить розходи на візуальні ефекти як для блокбастерів, так і для незалежного кіно. Але, на його думку, це не збільшить кількість безробітних у кіноіндустрії.
IBM
У 2016 році IBM за допомогою штучного інтелекту створила альтернативний трейлер для знятого кінокомпанією 20th Century Fox науково-фантастичного фільму “Морган”, у якому розповідається про створеного науковцями антропоморфного робота.
Щоб навчити суперкомп’ютер IBM Watson вибирати сцени для хорошого трейлера, аналітики компанії примусили його “подивитись” 100 фільмів і трейлерів до них.
Зрозумівши, за якою моделлю у візуальному та звуковому ряді обирають кадри для трейлера, Watson подивився “Морган” і запропонував 10 сцен.
Режисер монтажу використав 9 з них, створивши новий трейлер за один день.
Стандартний процес вибору сцен для трейлера триває незрівнянно довше.
“У IBM досягли великого успіху в тому, щоб навчити комп’ютери розуміти візуальні образи, мову та вислови, – відмічає Джон Сміт, голова підрозділу IBM з штучного інтелекту у науково-дослідному центрі Уотсона. – З часом комп’ютер зможе отримувати з такого контенту більш детальну інформацію”.
Минулого року у IBM для компанії Disney за допомогою Watson відібрали 10 найемоційніших моментів з участю робота C-3PO з “Заряних війн”.
Так як обличчя C-3PO нерухоме, Watson не міг аналізувати його міміку.
“Нам довелось дивитись на іншу інформацію – жести, ознаки хвилювання в інтонації голосу та інші звуки, що могли бути ознаками того, що робот проявляє емоції”, – каже Сміт.
Arraiy
Заснована у 2016 році у Пало-Альто (Каліфорнія) компанія Arraiy розробила та запатентувала інший тип штучного інтелекту.
Серед усього іншого, за його допомогою можна додавати до фільмів об’єкти, які створені за допомогою комп’ютерної графіки, таким чином, що вони виглядають бездоганно навіть тоді, коли і камера, і сам об’єкт рухаються.
Одна з причин, чому це завжди було складно зробити, полягає в тому, що під час руху камери кут, під яким глядач бачить об’єкт, змінюється.
Зазвичай художникам, котрі працюють з візуальною графікою, потрібно було змінювати вигляд цього об’єкта для кожного кадру (24 кадри на секунду). А Arraiy робить це автоматично.
“Те, для чого потрібна була ціла команда, тепер може зробити один художник”, – говорить співзасновник Arraiy Ітан Раблі.
За його словами, художник може “навчити” цю програму для автоматизації чисельних конкретних випадків:
“Коли ви навчаєте мережу робити такі речі, ви робите це один раз, а потім вона працює в режимі реального часу з будь якою кількістю кадрів”.
Arraiy продемонструвала свою технологія на кількох короткометражних проектах, в тому числі у кліпі на пісню “Street Livin” гурту The Black Eyed Peas.
У ньому автори наклали роти музикантів на зображення з історії боротьби за права чорношкірих у США.
У березні минулого року Arraiy залучила понад $10 млн від інвесторів на чолі з Lux Capital і Softbank Ventures, а зараз компанія має наміри вивести свій продукт на ринок.
“Вам більше не потрібно бути студією з багатомільярдним бюджетом, щоб створювати найкращі візуальні ефекти, – каже партнер Lux Capital Шахін Фарши. – Тепер ви можете бути невеликою студією або навіть незалежним художником і створювати візуальні ефекти такого рівня, який ви бачите у фільмах про Залізну Людину або Людей Ікс”.
Sinemia
Створена у 2014 році у Лос Анджелесі інженером Рифатом Огузом компанія Sinemia пропонує сервіс підписки на квитки у кіно.
Він дозволяє підписникам дивитись у кінотеатрах 3 фільми на місяць за щомісячну плату $8,99 (є і більш дорогі тарифні плани). Його головним конкурентом був MoviePass, однак цей проект провалився.
Відмінність Sinemia полягає в тому, що компанія використовує штучний інтелект, щоб рекомендувати фільми підписникам.
На відміну від Netflix, який збирає тільки дані про фільми, які ви переглянули на цій платформі, додаток Sinemia ставить запитання користувачам, які фільми їм подобаються, в тому числі і фільми, які вибули з прокату.
Після цього компанія порівнює ваші відповіді з відповідями інших підписників, щоб передбачити, які фільми вам сподобаються.
“Штучний інтелект намагається знайти споріднені вам душі, відповідно до ваших уподобань фільмів, – розказує Огуз. – Так як у вас подібні смаки з такими людьми, то вам скоріш за все сподобаються однакові картини. Вони у чомусь стають вашими вчителями”.
У Sinemia є підписники у Австралії, Канаді, Великобританії та інших країнах. За словами, у США у компанії вже плюсова виручка.
Якщо довіра підписників рекомендаціям штучного інтелекту Sinemia буде достатньою, щоб вони стали ходити в кіно частіше, компанія може допомогти зупинити зниження відвідуваності кінотеатрів.